ikan sumbat bakar

korang kenal ikan ape nie??
saya panggil ikan cencaru
ade org panggil ikan jacket
2 nama tu la yang biasa saya dengar...
x tau la ade lagi nama lebih saintifik..
biasenya ikan nie saya suka bakar
goreng pun suka jugak...
tp mlm td saya sumbat dulu body die baru sy bakar....
haritu la mkn kat umah abg ipar kat KL
wife die wat cmnie sedap pulak...
dilawankan ngan sambal kicap..
fuhh!!!
memang terbaik,tp sy punye resepi lain cket dari beliau sebab saya tambah kelapa parut kat sambal nie..
pastu biasenye lau nak makan ikan bakar saya bakar kat dapur arang..
tp malam tadi bakar atas dapur gas aje...
sebab kemalasan melampaui batas kerajinan
huhuhu....

3 ulasan:

Farah Deeb berkata...

Mak kite memang selalu masak style cenggini! Perak style kot! Heheh....
My latest Entry :)
Bosa dah diaaa...!

Misz-ella berkata...

Mak kita pun cenggini gak masaknya. Mak kita pun org Perak.

faugee85 berkata...

@F.A.R.A.H. deeb

ye la kot...sy x ingat mkn kat mkn sambal nye letak kelapa parut...
hehehe...